Filmy

„Tell The World” to największa w historii filmowa produkcja opowiadająca o kształtowaniu się adwentyzmu. Za scenariusz sześcioodcinkowej serii odpowiadają H.G. Sloan oraz Aaron Harzler, a za reżyserię Kyle Portbury. W tworzeniu obrazu uczestniczyli znani adwentystyczni historycy Allan Lindsay, George Knight oraz James Nix.

Oficjalna strona filmu "Tell the World"


Film pokazuje mało znane kulisy bezpardonowej walki Kościoła rzymskokatolickiego z prawdziwymi chrześcijanami. Opisuje wydarzenia od czasów apostolskich do dziś. Pokazuje prawdziwe oblicze Jezuitów-zbrojnego ramienia KRK. Na koniec ukazuje kulisy powstawania nowych przekładów Pisma Świętego i manipulacji przy ich treści.

Film ukazuje starania Kościoła rzymskokatolickiego i ludzi mu podległych zmierzające do zdyskredytowania czystego tekstu Pisma Świętego i zastąpienia go tekstem zniekształconym, co też udało się osiągnąć po wielu latach zabiegów i intryg.

Autor obu filmów, Jan W. Klif to były satanista. Na własnej skórze odczuł czym jest ciemna strona mocy. W latach osiemdziesiątych był muzykiem i wokalistą w zespołach black metalowych oraz okultystą. „Anioł Ludzkiej Ewolucji” to dokument o fundamentach naszej cywilizacji, oparty m.in. na księgach czołowych okultystów świata, Biblii i Koranie. „Śmierć w Winnicy Pańskiej” to podróż ku początkom ludzkiej historii, pokazuje, że to co działo się u zarania dziejów naszego świata, dzieje się i teraz: „To co było, znowu będzie, a co się stało, znowu się stanie; nie ma nic nowego pod słońcem” Kazn. Sal. 1.9, BW. Według transhumanizmu, nasza cywilizacja stoi przed bramą ku świetlanej przyszłości, Biblia jednak ukazuje nam zupełnie inną przyszłość. Narody ogarnia gniew. Nasz świat jest niestabilny jak nigdy dotąd, nadchodzące wydarzenia rzucają długie cienie. Słońce powoli zachodzi za horyzont, a Duch Boży powoli odchodzi z ziemi. Wkrótce dwie grupy ludzi staną naprzeciw siebie. Zdecydowana większość stanie pod sztandarem, który sama sobie wybrała. „Kościół na Pustyni” to druga część filmu „Śmierć w Winnicy Pańskiej”. Jest to podróż ku zapomnianej historii kościoła, historii tragicznej. Według transhumanizmu nasza cywilizacja stoi przed bramą ku świetlanej przyszłości, Biblia jednak ukazuje nam zupełnie inną przyszłość. Narody ogarnia gniew. Nasz świat jest niestabilny jak nigdy dotąd, nadchodzące wydarzenia rzucają długie cienie. Słońce powoli zachodzi za horyzont, a Duch Boży powoli odchodzi z ziemi. Wkrótce dwie grupy ludzi staną naprzeciw siebie. Zdecydowana większość stanie pod sztandarem, który sama sobie wybrała.  

Film z 2003 roku opowiadający historię Marcina Lutra

Jezus (lektor)
Film na podstawie Ewangelii Łukasza

W Ewangeliach Jezus wielokrotnie kieruje do ludzi niełatwe zaproszenie do zostania Jego naśladowcą. Jezus nie zabiega o fanów, nie szuka entuzjastycznych wielbicieli. On pragnie tych, którzy będą chcieli iść za Nim bez zastrzeżeń, bez odwrotu i bez żalu. Zapraszamy do śledzenia losów Erica Nelsona, który prowadzi trzytorowe życie: zbuntowanego poszukiwacza przyjemności, bezwzględnego biznesmena i nominalnego chrześcijanina. Dopiero w obliczu śmierci Eric postanawia wyruszyć w duchową podróż, która całkowicie zmieni jego postawę wobec Jezusa i podda próbie wiarę jego i jego bliskich. Historia naśladowcy to pełnometrażowy film fabularny, będący zapowiedzią materiałów dla małych grup w postaci 6 odcinków. Film zawiera komentarze Kyle’a Idlemana, autora ksiażki „Więcej niż fan. O naśladowaniu Chrystusa” wydanej przez Fundację „Głos Ewangelii”.

Bóg nie umarł (lektor)
Głównym bohaterem jest student pierwszego roku, grany przez Shane Harpera, który staje do konfrontacji z wykładowcą filozofii na temat możności dowiedzenia istnienia Boga. Równolegle do tej historii poznajemy losy innych bohaterów - młodej muzułmanki po kryjomu poznającej wiarę katolicką, pastora goszczącego czarnoskórego misjonarza i zagorzałej lewicowej publicystki, która dowiaduje się, że ma raka. Bohaterowie poboczni szukają w Panu ukojenia i wsparcia. Brzmi sztampowo. Uważam jednak, że z tego schematu zostajemy wyłamani wraz z wkroczeniem do sali wykładowej profesora Radissona (przyzwoity Kevin Sorbo). Główna postać przeciwstawia się swojemu nauczycielowi, zagorzałemu ateiście. Nie zamierza on jednak przekonać swoich kolegów - pełniących rolę ławy przysięgłych w tym sporze - wyznaniami wiary lub relacjami cudów, że nie da się dowieść nieistnienia Boga. Mamy do czynienia z rzeczową dyskusją, czerpiącą argumenty z prac naukowych i teorii uznanych naukowców. Jedyny mankament mogą stanowić zbyt profesjonalne prezentacje, którymi się posługuje uczeń - nadaje to tym scenom pewną sztuczność. Nie upatrywałbym się jednak w nich religijnej propagandy, tak samo jak w tezie, której broni student. Twierdzi, że nie można stwierdzić, że Boga nie ma. 

Czterech mężczyzn, jedno powołanie: służyć i chronić. Jako oficerowie broniący prawa, stawiają czoła zagrożeniu każdego dnia. Jednakże, kiedy tragedia uderza w ich rodziny, ci ojcowie zmagają się ze swoimi nadziejami, lękami i wiarą. Z tej walki rodzi się decyzja, która całkowicie odmienia ich życie. Film ze zwrotami akcji, trzymający w napięciu, ale też okraszony humorem. Czwarta produkcja Sherwood Pictures ukazuje Bożą obietnicę mówiącą o tym, że "serca ojców zwrócą się ku ich dzieciom, a serca dzieci zwrócą się ku ich ojcom". Film wstrząśnie emocjami i rzuci wyzwanie każdemu sercu - aby było... bohaterem!
Stephen i Alex Kendrick po raz kolejny po filmie "Próba ogniowa" podejmują tematykę religijną. Film, który w Polsce zebrał spore grono wielbicieli, kultywuje wartości chrześcijańskie. Śmiało można powiedzieć, że ich twórczość ma na celu pozytywne wpływanie na nasze życie, w tym wypadku wspieranie postawy małżonków we wzajemnych relacjach. 

Caleb Holt żyje według porzekadła starego strażaka: nigdy nie porzucaj twojego partnera. Wewnątrz płonących budynków to jego naturalny instynkt. W stygnącym żarze jego małżeństwa, to jest już całkiem inna historia. Przez dziesięciolecie małżeństwa, Caleb i Catherine Holt oddalili się na tyle, że gotowi są, by dalej żyć bez siebie. Ponieważ już przygotowują się do postępowania rozwodowego, ojciec Caleba prosi swojego syna, by spróbował  podjąć eksperyment: Wyzwanie miłosne. Caleb ufający, że "Wyzwanie miłosne" nie ma nic wspólnego z jego "odrodzonymi w wierze" rodzicami, podejmuje próbę. Ale czy może próbować pokochać swoją żonę, podczas gdy odrzuca się możliwość miłości Boga? Czy będzie zdolny ciągle okazywać miłość osobie, która już ma dosyć jego uczucia? Czy też jest to kolejne małżeństwo, które musi "pójść z dymem"?